Matteus 23: 1-12
O, Lord, it’s hard to be humble
Ek
het die volgende bloginskrywing onlangs raakgeloop. Die titel is What Would
Jesus do? You really want to know?
Dit
vertel van ‘n ma wat vir haar seun ‘n WWJD (What would Jesus do) armbandjie
gegee het. Sys ê vir haar seun da thy altyd eers na die armbandjie moet kyk
voordat hy besluite nee moor hoe om ‘n Christelike lewe te lei.
‘n
Week later was sy geskok om te sien dat haar begin uithang het met prostitute,
straatmense en ander sondaars. Hy het selfs vir mense in ‘n kroeg nog
drankies gekoop. Een middag het sy gesien hoe hy besig is om ‘n boemelaar se
voete te was. Die ergste vir haar was toe sy na ‘n aborsiekliniek toe gegaan
het om teen aborsie te betoog. Toe sy daar kom toe sien sy haar seun daar, maar
hy staan by die vroue wat ‘n aborsie ondergaan het en skree vir die betogers –
“julle wat sonder sonde is, gooi die eerste klip”.
Die
ma was baie ongelukkig hieroor, maar sy dink toe aan ‘n plan. Sy gee toe vir
hom ‘n ander armbandjie wat lees WWAPD. Dit staan vir What would a
Pharisee do.
Sedertdien
is haar seun ‘n ander mens. Hy gee sy tiende baie streng. Hy staan op die
straathoeke en bid waar almal hom kan sien. Hy veroordeel sondaars aktief. Hy
verdedig die Ou Testamentiese wette. Hy meng nie met enige sondaars nie.
Trouens, hy word nou gesien as ‘n baie heilige jong man tussen ander gelowiges.
Die
ma is nou baie gelukkig met haar seun. Nou wens sy net dat Jesus ook haar seun
se goeie voorbeeld sal volg.
Ek
het onmiddelik aan hierdie bloginskrywing gedink toe ek vanoggend se teks
gelees het.
Lees
die teks
Ek
het prentjies saamgebring van die gebedsbande en tossels waarvan ons in die
teks lees.
Die
gebedsbande is leer bande met klein houertjies aan waarin tekste uit die Torah
geplaas word. Dit word deur Joodse mans gedra as ‘n herinnering aan God en
gehoorsaamheid aan die wet.
Die
tossels is op die vier hoeke van die Joodse gebedsmantel en herinner die Jode
aan hulle godsdienstige pligte.
Hierdie
gebedsbande is deel van voorskrifte wat ons in Deuteronomium en Numeri kry. Dis
deel van die Torah en is ‘n teken dat jy die wet saam met jou en naby jou dra.
Dis
opvallend dat Jesus nêrens sê dat hulle dit nie moet dra nie. Nêrens sê Hy dat
dit verkeerd is om die goed te dra nie. As ‘n Jood is daar waarskynlik ‘n kans
dat Jesus dit self gedra het. So Jesus is nie teen hierdie tradisies nie, Hy
respekteer die tradisies – Hy kyk wel op ‘n nuwe manier daarna. Dit gaan nie
vir Hom oor die feit dat hulle hierdie goed doen nie, maar wel oor hoe hulle
dit doen.
Vir
Jesus gaan dit oor die hart of die motivering van die wet – nie oor die letter
van die wet nie. Dit help nie jy hou by die letter van die wet – jy volg al die
reels en regulasies - maar jou hart het nie verander nie. Dan is jy net bloot
wetties.
Verlede
Sondag het ons gesien dat Jesus die hele wet opgesom het. Hy gee die “golden
rule” van die wet. Hy sê die hele wet kan opgesom word deur - “Jy moet die
Here jou God liefhê met jou hele hart en met jou hele siel en met jou hele
verstand. En die tweede wat hiermee gelykstaan is: jy moet jou naaste liefhê
soos jouself.”
So,
die wet gaan oor die uitleef van liefde teenoor God, myself en my naaste. Die
doel van die wet is om goeie verhoudings met God en my naaste te bou.
So
nou sê Jesus vir die mense – luister na die wet, volg die wet, volg die
tradisies – moet dit net nie doen soos wat die Fariseërs dit doen nie. Want die
manier hoe hulle dit doen, bou nie verhoudings met God en met my naaste nie.
Hulle volg die letter van die wet, maar nie die gees van die wet nie.
Om
hierdie punt te maak - ontmasker Jesus die Fariseërs deur ‘n klomp goed wat
hulle doen uit te lig. En al hierdie goed wat hulle doen kan ons terugvat na
ander plekke waar Jesus ook daaroor praat. Wel vanuit ‘n ander hoek. Kom ek
noem dit gou:
“Hulle
bind swaar en ondraaglike laste saam en sit dit op die mense se skouers”. Dit
verwys na die wet en die nakoming daarvan wat so swaar op mense rus. Dis swaar
en moeilik om al daai wette na te kom. Teenoor dit sê Jesus in Matteus 11:
28-30: “Kom na my toe almal wat uitgeput en oorlaai is. My juk is sag en my
las is lig”. Om Jesus te volg maak die lewe ligter, nie swaarder nie.
“Alles
wat hulle doen, doen hulle om raakgesien te word”.
Teenoor dit sê Jesus in Matteus 6: 1-13: Moenie julle godsdienstige pligte,
soos om armes te help en om te bid in die openbaar doen sodat almal dit kan
sien nie, want dan is jy skynheilig.
“Hulle
soek ereplekke by die feesmaaltye en die voorste plekke in die sinagoges”.
Teenoor dit sê Jesus in Lukas 14: 7-11 jy moenie die voorste plekke soek nie –
staan dit liewer aan iemand anders af, want elkeen wat hoogmoedig is sal
verneder word en elkeen wat nederig is, sal verhoog word.
Hulle
hou daarvan om as “Rabbi” en “vader” aangespreek te word.
Teenoor dit sê Jesus dat ‘n titel jou nie belangriker maak as ander mense nie.
Voor God is ons almal broers en susters. Mekaar se gelykes. Net God en Jesus
kan as Rabbi en Vader aangespreek word.
So
Jesus ontmasker die Fariseërs as mense wat die wette nakom en die regte klere
dra, maar hulle doen dit maar net om raakgesien te word, hulle harte is nie
daarin nie. En op so ‘n manier skrik hulle mense af in plaas daarvan dat hulle
mense nader trek na God toe.
Jesus
gaan dan verder en sê – wat julle eerder moet doen is om mense te dien. Op die
oomblik is julle besig om julleself te dien, terwyl dit eerder moet gaan
daaroor om ander te dien.
Die
enigste manier hoe mense regtig Jesus se liefde gaan leer ken, is wanneer ons
hulle dien. As ons nie dit verstaan nie, dan verstaan ons nog nie vir Jesus
nie. Soos toe Jesus sy dissipels se voete gewas het – dit was die werk van ‘n
slaaf. Hy doen dit omdat Hy wou wys – hy is nie belangriker as enigiemand
anders nie. Hy is bereid om die minste te wees. Hy het nie gekom om gedien te
word nie, maar om te dien. Dis wie Jesus is.
Iemand
het gesê die lewe is soos ‘n resies wat jy hardloop. Aan die einde van hierdie
lewensresies gaan God nie vir my sê: mooi my kind, jy het die wenstreep gehaal
voor enige iemand anders nie. Nee – Hy gaan vir my vra: wie het jy gehelp om
die wenstreep saam met jou oor te steek. Dis dien.
Albert
Einstein het gesê: “Probeer om nie ’n persoon van sukses te word nie, maar
eerder ’n persoon van waarde”.
Jy
word ’n persoon van waarde deur ander te dien.
Dit
beteken jy sê nee vir magspeletjies van die moderne samelewing. Waar dit net
gaan oor wat ek kan kry. Vir Jesusvolgelinge gaan dit oor wat ek kan gee
Dien
beteken omgee vir alle ander mense - van vriende, familie tot vyande en
vreemdelinge.
Dien
beteken dat ek nie net ingestel kan wees op myself en my eie welstand nie -
soos die Fariseërs nie. Om ander te dien, moet ons bereid wees om soms die
minste te wees en ander mense eerste te stel.
Dis
ook iets wat die kerk moet besef – kerkwees gaan nie oor vergaderings en geboue
en wonderlike eredienste nie. Kerkwees gaan oor hoe ons vir God, mekaar en
ander mense dien.
Jesus
sê die geheim van ‘n gesonde, sinvolle en gelukkige lewe lê nie in watter klere
jy dra, wat jou titel is en of jy al die godsdienstige reels en tradisies
perfek nakom nie. Die geheim van ‘n sinvolle en gelukkige lewe lê in dien. Dis
die hart van die wet.
No comments:
Post a Comment