Lukas 21: 25-36
Op die oomblik is daar
baie gerugte dat die wêreld eerskomende Vrydag, 21 Desember, tot ‘n einde gaan
kom. Dit het ‘n klomp mense op hol.
So lees ek vroeër die
week in die koerant van Robert Sefatsa, van Soweto, wat ‘n uiters dringende aansoek
by die Konstitusionele hof ingedien het om die regering te dwing om ‘n
taakgroep aan te stel om ons land te help voorberei vir die einde van die
wêreld op 21 Desember. Hy vra dat hierdie taakspan moet bestaan uit geoloë,
statistici, sterrekundiges, ekonome, ruimte tegnoloë en mense wat opgelei is om
nood en ontruimings te hanteer.
Ek lees ook van mense
wat in hulle hordes optrek na ‘n dorpie met die naam Sirince, in Turkye, dit is
naby die Griekse stad Efese. Volgens sekere New Age geestelikes het hierdie
dorpie positiewe energie omdat dit naby die plek is waar Moeder Maria in die
hemel opgeneem is. Hulle glo dat hierdie positiewe energie hulle sal beskerm
teen die einde van die wêreld. Die mense van die dorp is natuurlik baie bly
daaroor, want hulle maak baie geld uit die toeriste. Daar is selfs ‘n Turkse
wynmaker en besigheidsman in die dorpie wat ‘n rooi wyn gemaak het spesiaal vir
die geleentheid. Hy noem dit “wine of the Apocalypse”.
Die rede hoekom mense so
op hol raak hieroor is omdat die Mayan kalender eindig op 21 Desember 2012 en
daarom gaan die wêreld eindig. Die Maja beskawing het in Sentraal-Amerika
bestaan tussen die 300 en 900. Hulle was bekend vir hulle afgeronde skrif,
wiskunde en astronomie. Hulle het ‘n kalender ontwikkel wat oor 5000 jaar strek
voordat dit dan weer reset na Zero. 21 Desember 2012 is die dag waarop hierdie
reset na zero sal plaasvind.
NASA het die volgende
verklaring uitgereik wat dit bevestig: "Just as the calendar you have on
your kitchen wall does not cease to exist after December 31, the Mayan calendar
does not cease to exist on December 21, 2012. This date is the end of the Mayan
long-count period but then -- just as your calendar begins again on January 1
-- another long-count period begins for the Mayan calendar."
Ek het ‘n spotprentjie
raakgeloop wat iets hieroor sê:
Dit bly vir my
verstommend dat mense so ophol en bekommerd kan raak oor boodskappe en tekens
wat verkeerd is, misverstaan word of onvolledig is
Dis nie net oor die
Mayan kalender wat mense so bekommerd en ophol gaan nie, dis ook oor tekste in
die Bybel. Veral tekste oor die wederkoms.
Kom ons lees gou Lukas
21: 25-36.
Belangrik om te onthou
dat hierdie teks is geskryf vir die mense van Lukas se tyd. Hulle het gedink
dat die wederkoms nog in hulle leeftyd gaan gebeur (vers 32). Ons kan dit dus
nie so letterlik op ons tyd van toepassing maak nie. Ons moet eerder na die
boodskap agter die sogenaamde tekens kyk.
Ons moenie op hol raak
oor tekste soos hierdie nie. ons moet ook nie hierdie tekens in die teks van
toepassing maak op ons tyd nie. Die Bybel is tog baie duidelik daaroor dat net
God weet wanneer die wederkoms gaan wees. Niemand anders nie en ons kan dit ook
nie voorspel nie
Geen wonder die
wonderlike prediker, Charles Spurgeon, het iewers in ʼn preek gesê nie: “Why do
you worry? What possible use does your worrying serve? You are aboard such a
large ship that you would be unable to steer even if your Captain placed you at
the helm. You would not even be able to adjust the sails, yet you worry as if
you were the captain or the helmsman of the vessel. Be quiet, dear soul — God
is the Master!”
Hierdie teks gaan oor
Jesus se wederkoms en die beelde wat dit laat klink asof dit die einde van die
wêreld is, is nie bedoel om mense bang te maak of ophol te jaag nie. Jesus
skets hierdie vreeslike prentjie sodat mense sal besef dat dit ‘n ernstige saak
is en dat hulle enige tyd daarvoor moet reg wees.
Die teks word in 3 dele
verdeel om ons te help cope met die tyd waarin ons wag vir die wederkoms. Dit help
ons om te weet hoe ons moet optree terwyl ons wag dat Jesus weer kom. Ons moet
dus nie vasval by die onheilsprentjie wat geskets word nie, ons moet fokus op
die boodskap en ons roeping terwyl ons wag vir die wederkoms.
Eerste
deel (vers 25-28) gaan oor gelowiges se houding teenoor die
wederkoms in vergelyking met die res van die wêreld.
Ons weet mos dat die
wêreld, die geskiedenis en die die toekoms van die wêreld vorm alles deel van
God se storie. En ons weet dat die doel waarheen God met ons oppad is – is dat
elke knie sal buig voor Jesus Christus. Dis iets waarna ons kan uitsien. Dit
gee ons hoop.
Die wederkoms en die
hoop wat dit bring verander ons houding in die wêreld. Dit verander ons manier
van leef. Christene is nie negatiewe, klaende mense nie – ons is mense van
hoop. Ons is mense wat regop loop en ons koppe oplig, maak nie saak wat rondom
ons gebeur nie.
Mense sonder hoop raak
negatief, klaerig en teneergedruk oor die dinge wat in ons wêreld aan die gang
is. Christene wat vertrou op God en Sy storie met die wêreld leef nie so nie.
Christene is mense wat
bo omstandighede kan uitstyg. Mense wat nie alles wat in die wêreld gebeur as
slegte voorspellings sien en dan negatief en swartgallig raak nie.
Christene is mense wat
weet dat die wederkoms gaan gebeur en daarom kan hulle nou al met hoop en
positiwiteit lewe.
Die
tweede deel (verse 29-33)
gaan oor die sekerheid van die wederkoms.
Jesus gebruik die beeld van die vyeboom en ander bome wat begin uitloop en bot.
Dis tekens dat die winter verby is en dat die somer oppad is. Daarmee verseker
Hy ons dat al die slegte goed wat gebeur gaan soos die winter ook verbygaan en
deur die somer vervang word. Dat die koninkryk van God naby is.
Dis mos maar hoe die
lewe werk – in seisoene. Daar is slegte tye, maar daar is altyd weer goeie tye.
Moenie vashaak by die slegte tye nie.
August Renoir was een
van die bekendste Franse skilders. In sy later jare het hy baie pyn verduur as
gevolg van arthritis, maar hy het nog steeds aanghou skilder, al was dit baie pynlik.
Henri Matisse, self ‘n bekende skilder en goeie vriend van Renoir het eendag,
nie lank voor Renoir se dood nie, vir hom gevra hoekom hy nou nie maar ophou
skilder nie. Renoir het opgekyk en geantwoord: “Die pyn gaan verby, Henri, maar
die skoonheid bly.”
As Christene wat glo in
die wederkoms wanneer alles goed sal wees, hoef ons nie teneergedruk te raak
oor die slegte tye en die pyn nie, want ons weet die goeie is altyd weer oppad.
Die
derde deel (verse 34-36) is ‘n oproep tot waaksaamheid. Waaksaamheid is nie ‘n passiewe,
agteroor sit en wag nie, dis om aktief te wag.
Jesus se oproep is om te
wag – maar dis ‘n aktiewe wag. Ons moet die wagtyd aktief gebruik deur te bid en te leer en te groei en goeie
goed te doen. Ons kan nie maar net stilsit nie, ons moet aktief besig wees om
die wêreld ‘n beter plek te maak, sodat die koninkryk nou-al begin deurbreek.
Sodat die wêreld voorbereid is vir die wederkoms.
Soos iemand gesê het:
“Werk asof jy nie die
geld nodig het nie.
Gee liefde asof jy nog
nooit seergekry het nie.
Dans asof niemand kyk
nie.
Sing asof net God
luister.
Leef met die doel om
orals ʼn stukkie hemel op aarde agter te laat.
Doen alles vir jou
gehoor van Een.”
Om op te som: Ons moet
ons nie steur aan die voorspellings oor die einde van die wêreld nie. Ons
moenie ophol raak oor die sogenaamde tekens van die eindtyd nie, want daai
tekens was deur al die eeue daar. Net God weet wanneer dit gaan gebeur.
Terwyl ons wag dat dit
gebeur – moet ons met hoop en ‘n positiewe gesindheid lewe.
Leef met hoop. Ons
moenie vasgevang raak en teneergedruk raak oor al die negatiewe goed in die
wêreld nie, want ons weet die wederkoms kom en dan sal alles wees soos God dit
bedoel het.
Ons moet aktief wag –
ons moet deur ons optrede die wêreld ‘n beter plek maak en nou-al die koninkryk
laat deurbreek.
No comments:
Post a Comment