Johannes 8: 1-11
Ek
het gedink dit sal goed wees as ons hierdie jaar begin deur ‘n slag weer by ons
gemeentevisie stil te staan.
“Table View gemeente wil 'n biddende, omhelsende
liefdesgemeenskap vorm wat ruimte skep vir jonk en oud. 'n Plek waar almal tot
hoopvolheid begelei en toegerus word, sodat elkeen 'n onselfsugtige,
daadkragtige, diensbare getuie sal wees tot eer van God”.
Toe
ek weer die week na die visie kyk toe kom daar ‘n baie mooi teks by my op. Ek
het al voorheen oor die teks gepreek, maar elke keer ontdek mens mos weer nuwe
goed in ‘n teks. Die teks is Johannes 8: 1-11.
Die
skrifgeleerdes en fariseërs bring nie hierdie vrou na Jesus toe omdat hulle
bekommerd was oor haar. Hulle bring haar met bymotiewe. Hulle wil haar gebruik
om vir Jesus uit te vang. Hulle wou sien hoe streng Jesus by die wette van die
OT gaan hou of nie. As hy streng by die wette hou, dan sou hy in hulle oë
aanvaarbaar wees, maar as hy nie streng by die wette hou nie, dan kon hulle Hom
brandmerk as iemand wat die wette oortree.
Kom
ons kyk gou wat sê die Ou Testament wet oor owerspel:
Levitikus
20:10 - “Iemand wat egbreuk pleeg met
die vrou van ‘n medeburger, moet doodgemaak word. Dit geld vir die man en ook
vir die vrou wat egbreuk pleeg.”
Deuteronomium
22:22 - “Wanneer ‘n man betrap word
terwyl hy gemeenskap het met ‘n ander man se vrou, moet die man en die vrou wat
gemeenskap gehad het, altwee doodgemaak word.”
Die
wet sê die man en die vrou moet gestenig word, maar let op dat die
skirfgeleerdes en fariseërs vir Jesus net oor die vrou uitvra. So hulle probeer
Hom uitvang – as Jesus saamstem dat net sy gestenig moet word, dan bewys dit
dat Jesus nie die wet ken nie. die wet sê mos die man moet ook gestenig word.
As
hy sê dat sy gespaar moet word en nie doodgemaak word nie – dan gaan Hy in teen
die wet van Moses. En dan keur Hy sonde goed.Jesus is nogal in ‘n moeilike
situasie.
Sy
antwoord vermy al die slaggate en hy ontmasker hulle. Hy gebruik ‘n Joodse
beginsel teen hulle. Die Jode het geleef met ‘n beginsel dat jy nie aan ander
moet doen wat jy nie aan jouself gedoen wil hê nie. So, die maatstawwe wat vir
ander geld, geld vir my ook.
In
hierdie sin beteken dit - ons almal is ewe sondig en verdien straf. As ek dus
vinger wys na ander mense of klippe gooi na ander mense – dan wys ek ook vinger
na myself en gooi klippe na myself. So, dis beter om nie te oordeel nie en om
eerder te vergewe. Dis beter vir myself en vir die ander persoon.
Toe
die Skrifgeleerdes en Fariseërs dit hoor, toe loop hulle weg, want hulle weet
hulle het verloor teen Jesus. Hulle verkeerde motiewe is ontmasker en hulle is
die mense wat verkeerd was.
Kom
ons kyk gou na die verskillende maniere hoe die skrifgeleerdes en fariseers na
die vrou kyk en hoe Jesus na die vrou kyk.
Die
skrifgeleerdes en die fariseërs sien haar as ‘n sondige vrou wat gestraf moet
word. Iemand wat hulle maar kan gebruik vir hulle eie motiewe. Hulle oordeel en
veroordeel haar, hulle het geen respek en omgee vir haar nie.
Jesus
kyk anders na haar. Hy sien iemand met ‘n gewonde en stukkende lewe. Hy sien
iemand wat die gevolge dra van verkeerde keuses. Hy sien ‘n vrou wie se
selfwaarde heeltemal afgebreek is deur sonde, vernedering en skuldgevoel.
Maar
- Hy sien ook iemand met ongelooflike waarde en potensiaal en wie se toekoms heeltemal
anders kan wees as haar verlede. Hy sien iemand wat deur God omhels wil word
met sy onvoorwaardelike liefde.
Omdat
Hy so na haar kyk, kan Hy nie anders as om die verrassende woorde van genade en
liefde oor haar uit te spreek nie. Soos iemand gesê het: “He speaks words of
grace to the disgraced woman”.
Sy
was skuldig, maar Hy laat haar nie skuldig laat voel nie. Hy veroordeel haar
nie. Hy gee vir haar genade en vergifnis. “Ek veroordeel jou nie”, sê Hy vir
haar. En daarmee spreek Hy haar vry.
En
dan stuur Jesus haar weg om op ‘n nuwe manier te gaan leef. Hy stuur haar terug
na die wêreld waar sy vandaan kom. Dieselfde mense. Dieselfde omgewing.
Dieselfde versoekings. Hy sê dus vir haar – jy is nou anders, so gaan leef nou
anders in hierdie bekende wêreld.
Wat
hier gebeur is - sy het nou God se genade, liefde en vergifnis beleef, daarom
is sy nou God se instrument van genade, liefde en vergifnis in die wêreld.
Kom ons gaan weer terug na ons
gemeentevisie en kyk hoe hierdie teks onderliggend is daaraan. Ons
gemeentevisie bestaan uit 3 goed wat ons ook in hierdie teks kry.
“Table View gemeente wil 'n biddende,
1) omhelsende liefdesgemeenskap vorm wat ruimte skep
vir jonk en oud.
2) 'n Plek waar almal tot hoopvolheid begelei en
toegerus word,
3) sodat elkeen 'n onselfsugtige, daadkragtige,
diensbare getuie sal wees tot eer van God”.
Ons wil ‘n “omhelsende liefdesgemeenskap
vorm wat ruimte skep vir jonk en oud.”
Die skrifgeleerdes en fariseërs
veroordeel die vrou en wil haar uitsluit. Volgens hulle is sy ‘n sondaar en nie
goed genoeg om deel van hulle geloofsgemeenskap te word nie.
Jesus aan die ander kant
veroordeel haar nie. Hy keur nie haar sonde goed nie, maar hy oordeel en
veroordeel haar ook nie. Hy sluit haar in. Hy maak haar deel. Hy sê vir haar –
jy is goed genoeg.
Dis die tipe gemeente wat ons wil
wees. Niemand mag voel hulle is nie welkom hier nie. Hier mag niemand geoordeel
en veroordeel word nie. En daarmee keur ons nie sonde goed nie. Ons sê ons gaan
jou nie oordeel nie, want niemand van ons kan immers ‘n klip na jou gooi nie –
ons is almal sondaars. Jy is welkom, en hier tussen God se mense kan jy kom
heel word en kan God jou verander soos Hy wil.
“'n Plek waar almal tot hoopvolheid begelei en
toegerus word”
Wanneer Jesus met die vrou begin
besig raak, dan maak Hy haar vry. Hy verander haar. Hy empower haar. Hy gee vir
haar ‘n nuwe toekoms. Hy gee vir haar hoop.
Dis wat ons ook in ons gemeente
wil doen. Ons wil mense bekendstel aan die hoop wat God vir ons gee. Die hoop
wat gesetel is in Jesus se sterwe aan ‘n kruis en opgevolg is deur sy
opstanding. In ‘n wêreld waar daar soveel dinge is wat mense se hoop steel, is
dit ons taak om weer vir mense te herinner aan die hoop van die opstanding.
Ons wil vir mense herinner aan
die hoop waarvan ons lees in Romeine 8: 38-39
“Hiervan
is ek oortuig: geen dood of lewe of engele of magte of teenswoordige of
toekomstige dinge of kragte of hoogte of diepte of enigiets anders in die
skepping kan ons van die liefde van God skei nie, die liefde wat daar is in
Christus Jesus ons Here.
“sodat elkeen 'n onselfsugtige, daadkragtige,
diensbare getuie sal wees tot eer van God”.
Wanneer Jesus die vrou
vrygespreek en nuut gemaak het met Sy genade en liefde – stuur hy haar uit om
as ‘n nuwe mens in die wêreld te gaan leef. Sy word nou die instrument, die
kanaal van God se liefde, genade en vergfinis.
Wanneer mense tuisgekom het in
ons gemeente, wanneer hulle die hoop van God beleef het dan wil ons mense
toerus en uitstuur om in die alledaagse wêreld ‘n instrument van God se liefde,
genade en vergifnis te wees. Ons is nie net hier vir mekaar nie. Ons is nie
hier om mekaar warm te broei of net agteroor te sit en na ‘n preek te luister
nie. Ons word gestuur om as nuwe mense in die wêreld te gaan leef.
Om op te som:
In die teks en in ons gemeente is
daar dus 3 belangrike goed:
wees oop en verwelkomend teenoor
alle mense;
wys vir mense die hoop wat in God
opgesluit is;
en word uitgestuur as Sy
dissipels in die wêreld.
No comments:
Post a Comment