Johannes 1: 43-51
Kom kyk! You ain’t seen nothing yet!
Die kerstyd is agter die rug. Jesus se geboorte is gevier.
Dit was wonderlik. Maar uiteindelik is dit nie die geboorte wat so belangrik is
nie. Sien, mens kan vashaak by die geboorte, terwyl die betekenis daarvan
eintlik die belangrikste is. Of daar nou baie engele was of minder engele, of
daar nou 3 wyse manne of baie wyse manne was en hoe dit in die stal gelyk en
geruik het, is minder belangrik as die feit dat Jesus se geboorte die gang van
die geskiedenis verander het.
Kuns, musiek, literatuur, kultuur, politiek – ons hele
verstaan van onsself en van die wêreld is verander deur die geboorte van Jesus.
Die geskiedenis van die wêreld word verdeel in die tyd voor Jesus se geboorte
en na Jesus se geboorte. En wat geloof betref – Jesus se geboorte gee nie net
‘n nuwe verstaan van die lewe nie, maar skep ‘n nuwe manier van lewe. So, ons
moenie vashaak by die geboorte nie, die betekenis daarvan is baie
belangriker.
Kom ons lees die teks – dit vertel van die verskil wat Jesus
se geboorte gemaak het.
Deur die jare het baie mense soos Philippus gereageer toe
Jesus vir hulle gesê het: “Volg my”. En hierdie mense is aangegryp deur Jesus
en sy lewe. Hulle het beleef hoe hulle heelgemaak en deur Jesus verander
is. Soveel so dat hulle saam met Philippus kon sê: “Ons het Hom gekry van
wie Moses in die wet geskrywe het en van wie die profete ook geskrywe het. Dit
is Jesus van Nasaret, die seun van Josef.”
En deur die eeue het baie mense op verskillende maniere
uitdrukking aan Philippus se woorde gegee. Alles in ‘n poging om te bevestig –
in die baba en man wat hy geword het is daar die goddelik krag om die donker in
lig te verander, om ons heel te maak, om nuwe lewe te gee aan enigiemand wat in
Hom glo. Daarom kan Philippus ook nie anders as om vir Nataniël uit te nooi om
ook vir Jesus te volg nie. Hy wil hê Nataniël moet dit ook beleef.
Net soos baie ander mense ook, is Nataniël skepties oor
Jesus. Daarom vra hy: “kan daar uit Nasaret iets goeds kom?”
Nasaret as dorp was nie baie belangrik nie. In geen van die
Joodse geskrifte voor of tydens Jesus se lewe word Nasaret genoem nie. Dit was
nie naby enige hoofpad geleë nie, so die mense het nie baie daar gekom nie.
Boonop was die konserwatiewe Jode in Jerusalem nie baie beïndruk met die manier
waarop die Jode in Nasaret gelewe het nie. Volgens hulle het die Jode van
Nasaret nie presies gelewe volgens die wet soos hulle moes nie. So Nataniël se
reaksie weerspieël die snobisme wat daar was teenoor die mense van Nasaret. Hy
is skepties oor Jesus as gevolg daarvan.
En al wat Philippus dan antwoord – “kom kyk”. Hy raak nie in
‘n argument betrokke nie. Hy raak nie aan die stry oor die dorpies nie. Hy sê
net – kom kyk. Dit bly maar ‘n feit dat mense nie in die Christendom in
geargumenteer word nie. Trouens, dit doen meer kwaad as goed. Mense word eerder
daardeur afgesit as nader getrek. Dis beter om net mense uit te nooi en te sê,
kom kyk vir jouself.
En dis ons almal se roeping om dit te doen. Ons moenie met
mense argumenteer nie, ons moet net vir hulle sê - kom kyk. Kom saam met my
kerk toe en kom kyk. Kom saam met my kleingroep toe en kom kyk. Kom saam met my
huis toe en kom kyk. Kom kyk wat dit beteken om liggaam van Christus te wees.
Kom kyk wat ons doen. Kom kyk en beleef wat ek beleef. Dis vriende wat vriende
nooi. Dit beteken natuurlik ook dat my lewe ook vir Jesus moet weerspieel. Ek
kan nie een ding sê en ‘n ander ding doen nie. Dit moet ‘n geloofwaardige
uitnodiging wees.
En wanneer Nataniël dan naderstaan om te kom kyk, dan verras
Jesus hom. Jesus neem die wind uit sy seile, wanneer hy vir hom sê – ek ken jou
al lankal, toe jy daar onder die vyeboom gesit het, het ek al geweet van jou.
Dit het my laat dink aan die woorde van Psalm 139.
Here, U sien dwarsdeur my, U ken my.
Of ek sit en of ek opstaan, U weet dit, U ken my gedagtes
nog voordat hulle by my opkom.
Of ek reis en of ek oorbly, U bepaal dit, U is met al my
paaie goed bekend.
Daar is nog nie 'n woord op my tong nie of U, Here, weet wat
dit gaan wees.
U omsluit my van alle kante, U neem my in besit.
Dié wete oorweldig my, dit is te hoog vir my begrip.
Dis hierdie verwondering oor God. Hierdie besef dat Jesus
hom reeds ken wat maak dat Nataniël nie anders kan as om homself oor te gee vir
Jesus nie. In daai oomblik besef hy wie Jesus is en hy gee homself
oor.
Ek dink dis iets wat ons almal weer moet hoor – Jesus sien
ons raak. Hy lees ons soos ‘n oop boek – en die wonderlikste van alles – Hy is
nog steeds lief vir ons. Agter so iemand wil mens mos aanloop.
En wanneer Nataniël vir Jesus begin volg, dan sê Jesus vir
hom: “jy sal nog groter dinge as dit sien”. Die engelse het ‘n spreuk wat dit
mooi verwoord – “you ain’t seen nothing yet”.
Wat is hierdie groot dinge?
Vir Fillipus, Nataniël en die ander dissipels was dit ‘n
ontmoeting met God, ‘n heel nuwe lewe en al die wonderlike goed wat Jesus
gedoen het.
Die skrywer James Baldwin skryf in een van sy boeke: “There
was a man in the world once who loved me, and because that was the case, I can
dare now to continue the struggle to become a man myself.”
Vir ons beteken dit ‘n ontmoeting met God, om Hom beter en
dieper te leer ken, om te groei as mens, om op ‘n lewensreis saam met Hom te
gaan, om deur Hom gebruik te word om die wêreld ‘n beter plek te maak. Om
uiteindelik die mens te wees
wat Hy vir ons in gedagte het.
So as ek dit alles kan saamvat:
Jesus nooi ons almal uit om Hom te volg. Hy ken ons. Hy weet
van ons. En nog steeds nooi Hy ons uit om Hom te volg. Gaan ons dit aanvaar?
Daarmee saam word ons ook geroep om ander mense uit te nooi
om Jesus te volg. Sonder om te argumenteer, hulle te laat skuldig voel – al wat
ons moet doen is om hulle uit te nooi. Te sê – kom kyk.
Dit gesê moet ons natuurlik ook seker maak dat ons eie lewe
reg is. Dit help nie ons nooi mense uit om te kom kyk, maar dan getuig my lewe
nie ook daarvan nie.
En dan moet ons oop wees vir die lewensreis waarop God ons
gaan vat. Ons gaan nuwe dinge leer. Ons gaan ons self en vir God beter leer
ken. Ons weet nie altyd hoe hierdie reis gaan wees nie, maar ons weet dat ons
groter dinge sal sien. En uiteindelik sal ons die mense wee swat God vir ons in
gedagte het.
No comments:
Post a Comment