Sunday, November 7, 2010

Preek 07 November 2010

Luk 20: 27-40

Lees die teks

Ek het “stupid questions” gaan google en hier is so ‘n paar wat ek gekry het:
If one synchronized swimmer drowns, do the rest drown too?
How did the man who invented cottage cheese know he was done?
Why is there an expiration date on sour cream?
If you try to fail, and succeed, which have you done?
Why is it that you continually go back to the fridge in the hope that something new will be in there?
If vegetarians eat vegetables. What do humanitarians eat?
If a man with multiple personalities threatens to kill himself, is it considered a hostage situation?
Why do Kamikaze pilots wear helmets?
If you get shot in the head, and go to heaven, do you live in heaven the rest of your life with a bullet in your head?
Can u cry under water?
Why doesn’t Tarzan have a beard?
The more you study the more you know. The more you know the more you forget. The more you forget, the less you know… So why study?
If olive oil is made of squeezing olives, then what is baby oil made from?

By hierdie lys van stupid vrae kan ons die vraag van die Sadduseers ook bevoeg. Hulle vra: “die vrou, wat met 7 broers getrou het, wie se vrou word sy by die opstanding?”
Hierdie vraag was natuurlik bedoel om vir Jesus te toets. Hulle wou hom uitvang. Maar om te verstaan hoekom hulle hierdie vraag gevra het, moet mens verstaan wie die Sadduseers was.
Die Sadduseers het gekom uit die vooraanstaande priesterfamilies. Uit die ryker deel van die Joodse samelewing. Hulle was die mees konserwatiewe en wettiese groep in die Judaiese samelewing. Hulle het net die eerste 5 boeke van die Bybel gelees en streng gelewe volgens die wette wat ons daar lees.
Dis dan ook waar die vraag oor die vrou met die 7 broers vandaan kom. Die gebruik wat genoem word die swaershuwelik. Ons lees daarvan in Genesis en Deuteronomium.  Wanneer ‘n man doodgaan sonder seuns dan moes sy weduwee met sy broer trou en kinders by hom hê. Dit is gedoen om te verseker dat die man se familienaam voortbestaan. En het natuurlik ook gewys hoe min regte vrouens gehad het. Hulle was besittings wat aangegee is.
Omdat die eerste 5 boeke al was wat hulle gelees het, het hulle daarom ook nie geglo in die opstanding of enige lewe na die dood of engele nie.
So hulle probeer vir Jesus ‘n lokval stel deur hierdie absurde vraag aan hom te stel. Eintlik probeer hulle vir hom sê dat alles eindig in hierdie lewe. As jy in die opstanding glo dan gaan jy jou vasloop in goed wat nie sin maak nie. Daarom vra hulle die stupid vraag.

Jesus se antwoord sit hulle op hulle plek, soveel so dat hulle nie weer vir hom ‘n vraag wou vra nie. Maar voor ons daarby kom, kom ons begin by dit waaroor Jesus en die Sadduseers saamstem.
Hulle stem saam daaroor dat hierdie lewe van ons iewers tot ‘n einde gaan kom. Dit is onvermydelik dat ons met die dood gekonfronteer gaan word. Dis ‘n feit dat ons almal gaan dood gaan en dat ons deur die loop van ons lewe gekonfronteer gaan word met die dood van iemand na aan ons. Volgens die Sadduseer is dit waar dit stop, daar is niks meer as hierdie lewe nie. Dit eindig hier. En hieroor het hulle met Jesus gebots.

Maar kom ons kyk gou weer wat Jesus geantwoord het – uit die Message vertaling.
“Jesus said, “Marriage is a major preoccupation here, but not there. Those who are included in the resurrection of the dead will no longer be concerned with marriage nor, of course, with death. They will have better things to think about, if you can believe it. All ecstasies and intimacies then will be with God. Even Moses exclaimed about resurrection at the burning bush, saying, 'God: God of Abraham, God of Isaac, God of Jacob!' God isn't the God of dead men, but of the living.  To him all are alive.”

Jesus se antwoord bevestig dat dinge nie hier eindig nie. Daar is lewe na die dood en dat daardie lewe baie beter en wonderliker is as wat ons ooit kan droom. En ons moenie daardie hemelse lewe beoordeel op grond van dit wat ons hier op aarde beleef nie, want dit gaan baie beter wees.
Andrew Greeley, die priester-skrywer, stel dit pragtig:
“We will love one another in the resurrected life even more intensely, even more joyfully than we do in the present life. It is utterly unthinkable that there would not be between those who work closely with one another on earth an even more powerful and more rewarding intimacy in the life of the resurrection.”
Uit Jesus se antwoord kan ons dus aflei dat ons baie het om na uit te sien in die lewe na die dood. 

Maar Jesus se antwoord en die gedagte dat die lewe eindig, leer ook vir iets oor ons lewe hier-en-nou.
Miskien sal die volgende gedagte ons hiermee kan help.
In 1911 is die Mona Lisa skildery uit die Louvre kunsmuseum in Parys gesteel. Dit was vir 2 jaar lank weg voordat dit teruggekry is. So vir 2 jaar was daar ‘n leë spasie teen die muur in die museum. Vir daardie 2 jaar was daar meer mense wat na daardie leë spasie gestaar het as in die vorige 12 jaar wat die skildery daar gehang het.
Rabbi Sydney Greenberg skryf dan die volgende na aanleiding hiervan:
“It points to our all too human tendency to fail to take adequate note of precious things while we have them. But let one of them be taken from us and we become painfully aware of the blank spaces in our lives, and our attention is sharply focused on that blank space. The walls of our lives are crowded with Mona Lisa’s, but we are unmindful of them. Countless blessings attend us daily and we are so insensitive to them. The more often and the more regularly we receive any blessing, the less likely we are to be aware of it. What is constantly granted is easily taken for granted. Too often, it takes a serious threat to our blessings to make us aware of them...”

Helen Keller, wat doof en blind was, het iewers hierdie woorde geskryf wat baie aansluit by die Rabbi se woorde:
“Ek het al dikwels daaraan gedink dat dit so ’n groot seën sal wees as elke mens vir ’n paar dae gedurende hul volwasse lewe blind en doof word. Donkerte sal hulle meer waarderend maak vir lig en stilte sou hulle die vreugde van klank leer!”

Dis eers wanneer dinge van ons weggevat word, wat ons gewoonlik die waarde daarvan regtig besef. Ons moet leer uit Jesus se antwoord dat ons nou moet begin om die seeninge en die mense met wie ons in verskillende verhoudings leef te waardeer. Ons moet dit doen voordat dit dalk van ons weggeneem word. Of voordat ons dalk met die dood gekonfronteer word. 

Die voorbeeld van die huwelik word in die teks gebruik, maar ons kan dit van toepassing maak op enige verhouding waarin ons staan. Ons moet moeite doen met die mense in ons lewens, want hulle gaan nie vir ewig daar wees nie. Daar gaan ‘n dag kom wat daar ‘n leë spasie langs ons gaan wees.
Daar is ‘n wonderlike storie van ‘n huwelikspaartjie, Florian en Myrtle Krebsbach wat op ‘n klein dorpie gewoon het. Hulle lewe was vreeslik voorspelbaar – elke dag was dit dieselfde. Soveel so, dat Myrtle elke Vrydag dieselfde maaltyd voorberei het. Elke Vrydag was dit gekrummlede visfilette. En elke Vrydag het Florian ‘n happie van die visfilette geneem en dan het hy gesê: “ai, my vrou, dis die beste wat jy dit nog gemaak het.”
Na 47 jaar en +/- 2500 visfilette het hy nog sy vrou bewonder en sy waardering uitgespreek. 

Soos Mark Twain tereg opgemerk het: “I can live for two months on a good compliment.”

Dit bevestig ook wat Jesus gesê het in Matt 6:21 “onthou waar jou skat is, sal jou hart wees.” Ons skat is die seeninge wat ons nou al ontvang en ons skat is die mense met wie ons in verhoudings leef. En as ons nou al waardering het daarvoor, dan sal ons nou al hier op aarde ‘n stukkie van die hemel beleef.

Op op te som: Die sadduseers vra ‘n dom vraag, maar Jesus gee ‘n wonderlike antwoord. Hy antwoord dat daar ‘n wonderlike en mooi lewe vir ons wag in die hemel, maar dat ons nou al iets daarvan kan beleef as ons besef hoe bevoorreg ons is, as ons dankbaar is vir ons seeninge en as ons waarderend is teenoor die mense met wie ons in verskillende verhoudings leef.

Oordenking
  • Wat was vir die Sadduseers die grootste struikelblok in Jesus se lering?
  • Die vraag wat die Sadduseers vra oor die vrou met die 7 mans is nie eintlik waaroor dit gaan nie. Wat was hulle eintlike punt? Hoe het Jesus die vraag geantwoord?
  • Die gesprek oor die dood en die lewe daarna leer vir ons ook iets van ons lewe hier-en-nou. Wat het die preek vir julle hieroor duidelik gemaak?
  • Watter reaksie vra die teks en die preek van jou?  





No comments:

Post a Comment