Sunday, March 18, 2012

Preek 18 Maart 2012

Rentmeester van my familie
Johannes 13:1-17

Johannes 13: 1a “Jesus knew (was fully aware) that the time had come for Him to leave this world and return to the Father.

Die toneel speel af kort voor Jesus se kruisdood. Hy weet dat sy tyd min raak. Alles wat Hy nou sê en doen is krities belangrik. Dit maak hierdie gebeurtenis uiters betekenisvol.
Dis die laaste keer dat al sy dissipels so bymekaar is. Laaste geleentheid om hulle te leer.

Johannes 13: 1b & 4 “He had loved those who were His own in the world, He loved them to the last and to the highest degree

Hulle was sy mense – sy familie. Hy het hulle liefgehad tot die uiterste toe.
Familie is nie net ons gesin of bloedfamilie nie. Dis my naby-mense. Almal wat vir my belangrik is. Die mense wat my beïnvloed en die mense wie deur my beïnvloed word.
Die mense in Jesus se familie het nie almal ewe goed klaargekom nie. Jesus het sy gunstelinge gehad. Sy verhouding met hulle was nie almal dieselfde nie. Daar was dus makliker en moeiliker verhoudings, nader en verder  verhoudings.

Wat doen Jesus die laaste keer wat hulle so bymekaar is? Hy was hulle voete.
Johannes 13: 4 – 5: "He took off His garments, and taking a servant's towel, He fastened it around His waist. Then He poured water into the washbasin and began to wash the disciples' feet

Hy doen die vuilwerk – die werk van die laagste slaaf in die huishouding.
Alhoewel hy geweet het dat Judas Hom gaan verraai en Petrus Hom gaan verloën, was Hy nog steeds hulle voete. Hy ken al sy “familie-lede” se swakhede en tekortkomings, maar Hy slaan niemand oor nie. Sy liefde stel geen voorwaardes nie.

As Hy die voete gewas het sê Hy die volgende:
John 13: 14 & 16: If I then, your Lord and Master, have washed your feet, it is your duty to wash one another's feet… A servant is not greater than his master

Die gebruik in die Bybel is om die belangrikste mense eerste te noem. Hier noem hy die slaaf eerste en sy baas tweede. Hy keer dus die samelewingsgebruik om, om sodoende te beklemtoon dat niemand belangriker is as iemand anders nie. Daar is wel verskillende posisies, maar ons waarde is dieselfde. Die slawe en die eienaars is deel van Sy familie.
Voete-was is dienslewering. Jesus is bereid om die vuilwerk te doen en ander mense te bedien. Hy roep ons op om dieselfde te doen. Niks is benede ons nie. Net soos wat niks benede Hom was nie.  

Wat leer ons oor rentmeester van my familie?
Wie is my familie? Volgens Jesus se wye definisie: My gesin; my hartsmense; die mense wat vir my werk en dienste lewer; die mense wat my lewe beïnvloed soos my kollegas, bure, maats se ouers. Die mense wie deur my beïnvloed word en op wie ek ‘n invloed het.

Ek moet my familie tot die uiterste toe liefhê. Sonder voorwaardes, sonder uitsondering, sonder onderskeid en oordeel. Ek moet hulle met respek en agting behandel en ek moet hulle dien. Ek moet die verhoudings beskerm, versterk en opbou.

Niks is benede my nie. My oë moet oopwees vir behoeftes en ek moet gereed wees om te reageer wanneer dit nodig is . Al is dit nie iets wat ek gewoonlik sal doen nie.
 


No comments:

Post a Comment