Sunday, May 29, 2011

Preek 29 Mei 2011


Om vrede te maak met wie ek regtig is

Ons fokusteks vir die week:

Romeine 12: 3

“Kragtens die genade wat aan my gegee is, sê ek vir elkeen van julle: Moenie van jouself meer dink as wat jy behoort te dink nie. Nee, lê jou liewer daarop toe om beskeie te wees in ooreenstemming met die maat van geloof wat God aan elkeen toebedeel het.”

Wie is ek regtig?

Wie is ek nie

  • Wie ek regtig is, is nie wat ander mense van my dink nie – hoe goed of sleg dit ook al mag wees… Hulle opinies is op beperkte inligting gebasseer.
  • Dis ook nie wat Lae Selfbeeld my wysmaak nie: dat ek nie goed genoeg is nie; dat ek nie maer genoeg is nie; dat ek nie aantreklik genoeg is nie; dat ek nie “suksesvol” genoeg is nie; dat ek nie genoeg “in beheer” is nie...
  • Nog minder is dit my verskonings, rasionalisering en “blame-shifting” vir my negatiewe gedrag. Hierdie gedrag kan baie dinge insluit. Die volgende is bloot voorbeelde:
  ontvlugting na kos, drank, rekenaarspeletjies, werk of slaap;
  “over-indulging” in die uitgee van geld, die eet van “junk food”, my kinders, of ander mense;
  my onvermoë om “nee” te sê, wat my te besig maak, my verhoudings laat afskeep, stress-simptome meebring of uitbranding / depressie tot gevolg het.
  Die lysie kan aangaan…

Wie ek regtig is…

  • Wie ek regtig is, is ‘n kombinasie van genetiese en sosiale realiteite wat ek rustig, nugter en realisties in die oë moet kyk.
  • Elke gebeurtenis van my lewe - elke klein dingetjie in die verloop van my lewensverhaal – het bygedra om my te vorm tot wie ek vandag is. En die Here was deel van alles! As God op hierdie oomblik na my kyk, is God gemaklik met alles in my lewe. Alles in my verlede het ‘n plek in die legkaart; alles kan deur God gebruik word. Ek behoort niks weg te wens of anders te wil hê nie!
  • Ek kan myself sien soos ek regtig is, as ek deur God se oë kan kyk. God sien die goed en sleg – en word nie daardeur afgesit nie.
  • God het my geskep en wil die dinge van my lewe gebruik om my verder te vorm.
  • Ware spiritualiteit kan net beoefen word deur mense wat hulleself kan sien soos hulle regtig is – en wat gemaklik kan wees (vrede kan hê) oor wie hulle is, omdat hulle weet hulle is veilig by God en goed genoeg vir God.

Beteken dit dat ek maar kan aangaan met wie ek op die oomblik is?

Nee, beslis nie! Want daar mag dinge wees wat ek tans toelaat om my te beïnvloed wat sleg is vir my: slegte gewoontes waaraan ek vashou, wat my afbreek; negatiewe denkpatrone wat my verhoudings benadeel en my selfbeeld aftakel; ontvlugtende gedrag wat my en my verhoudings afbreek; onvergewensgesindheid wat my verhoed om aan te beweeg; onverwerkte pyn en trauma wat my verhoed om vrede te hê en vry te wees; bagasie uit my verlede wat ek met my saamsleep…
Enige iets wat my “minder” maak en waaraan ek iets kan doen, is nie wie ek regtig is nie.
Wie ek regtig is, is nie volmaak nie, maar dis mooi… Ek kan, met God se goedkeuring, vrede hê met wie ek werklik is…

God se uitnodiging aan ons

God wil BAIE graag hê ons moet 1) vrede maak met wie ons regtig is en 2) ontslae raak van alles wat ons minder maak as wie ons regtig is. Ek glo dat God ‘n baie ernstige uitnodiging aan ons rig in Jesaja 30: 15.

Jesaja 30: 15

So sê die Here my God, die Heilige van Israel: “As julle julle bekeer en tot rus kom, sal julle gered word. Julle krag lê in stil wees en vertroue hê. Maar dit wou julle nie…”

In die engels: Isaiah 30: 15

This is what the Sovereign Lord, the holy of Israel says: “Only in returning to me and resting in me will you be saved. In quietness and confidence is your strength. But you would have none of it…”

Wat presies sê God? Wat staan in die oorspronklike Hebreeus?

So sê die Here my God, die Heilige van Israel

Adonai Yahweh: Lord God

  • Yahweh is die heilige naam van God - so groots en heilig dat die Jode dit nie eers wil uitspreek nie (uit ontsag en verwondering)
  • Adonai is a very strong, powerful name for God, emphasising God’s greatness & sovereignty
  • Die teks gebruik nie die een of die ander naam vir God nie, maar albei

Kaw-dosh: holy

  • Maar dis nie genoeg nie! Daar word bygevoeg dat Adonai Yahweh HEILIG is
  • The word means without shortcomings; no criticism can be made
Die effek is dat God as uiters ontsagwekkend, groot, magtig, betroubaar, veilig, heilig en onfeilbaar voorgestel word. Dis die onbeskryflike groot, sterk, ontsagwekkende God, waarteen ons geen kritiek kan inbring nie, wat hier praat…
As julle julle bekeer

Shubah: repentance

  • Die word beteken letterlik “aftrede” (retirement): om af te tree uit een lewenstyl en te begin met ‘n nuwe lewenstyl
  • Daar is twee kante aan die woord: wegstap en terugkeer.
Ek moet dus wegstap van sekere gewoontes, maniere van dink, oortuigings, swakhede, maniere van ontvlugting en enige iets wat my minder maak as wie ek regtig is. En ek moet terugkeer na God en ‘n lewe volgens God se wil: ‘n gesonde en gebalanseerde manier van lewe, gesonde gedagtes, vrede met my lewe, vryheid om goeie keuses te maak (teenoor om vasgevang en “stuck” te voel), vryheid om te wees wie ek regtig is.
…en tot rus kom

Nakh’ath: come to rest

  • Become quiet; gear down; calm down
  • Die word beteken letterlik “lighting down” – die proses van ligte afskakel voor jy gaan slap.
Ek moet, soos aan die einde van ‘n dag wanneer ek gereed maak om te gaan slaap, klaar woel, ophou om dinge te doen en tot rus kom. Ligte afskakel beteken dat ek nie verder in daardie vertrekke gaan besig wees nie. Aktiwiteit hou op. Ek kom tot rus.
…sal julle gered word

Yaw-shah: will you be saved

  • Salvation is given to you
  • Die beteken letterlik “preserve”, soos om kos in te lê om te keer dat dit vrot raak en bederf
God wil ons beskerm teen dinge wat ons kan afbreek en laat “sleg word”. Hy wil ons red, “inlê”, “preserve”…
Julle krag

Gheb-oo-raw: strength

  • Courage to continue; courage and strength to do what must be done
My moed om te doen wat gedoen moet word (om weg te stap van swak lewensgewoontes, denkpatrone, verdedigingsmeganismes en ontvlugtings-meganismes; om heel te word van pyn;om te vergewe) lê in stil wees en vertoue hê…
(Julle krag)

Haw-yaw: (krag) lê

  • Come to pass; become a reality; is secured in
  • Die woord het ‘n betekenisveld wat “om in die huwelik te tree” beteken: ‘n baie intieme, eerlike vereniging. Jy kan niks wegsteek vir ‘n huweliksmaat nie. Hulle leef te na aan jou en hulle ken jou soos jy regtig is…
My krag / moed om te doen wat ek moet doen is intiem verbind met en word ‘n werklikheid en word verseker deur “stil wees” en “vertoue hê”…
(Julle krag lê) in stil wees

Shaw-kat: quietness

  • Undisturbed, calm, being content, having peace
  • Die woord beteken letterlik “pacified”, soos wanneer jy ‘n onrustige kindjie in jou arms sus om hulle rustig te laat raak; soos wanneer jy ‘n fopspeen (pacifier) vir ‘n baba gee
My moed om die nodige te doen word verseker deurdat ek God toelaat om my soos ‘n kindjie te sus, tot ek stil raak. Tot ek tevrede is en tot rus kom (soos ‘n baba wat niks het wat pla nie)…

…en vertroue hê…

Bit-khaw: vertroue

  • Die grondwoord (root word) beteken letterlik ‘n “trust”, soos ‘n “family trust”of trustfonds
  • Ons skep ‘n trust om bates te beskerm en veilig te hou
God wil my “trust” wees: dié een wat my beskerm en veilig hou
Maar dit wou julle nie…”

Aw-baw: you would have none of it

  • You did not consent, give permission, say “yes”
Ek wou God tot dusver nie toelaat nie; ek wou nie instem vir wat God my aanbied nie; ek wou nog nie ‘ja’ sê vir wat God na my uithou nie

Kom ons omskryf die teks in meer detail

Jesaja 30: 15 sê dus die volgende

Die baie grootse, sterk, betroubare, magtige, onkritiseerbare God gee die persoonlike versekering: “As jy wegstap van alles wat jou “minder” maak en terugkeer na My toe…en as jy ophou besig wees en woel, en rustig raak – soos wanneer jy die ligte afskakel voor jy gaan slaap…sal Ek jou verdedig teen dinge wat jou kan afbreek; sal ek keer dat enigiets jou “minder” maak… Jy sal die moed kry om op die regte manier voort te gaan met jou lewe… As jy by My tot rus kom en kalm raak, sal jy in My immuun wees teen die aanslae van die lewe; tevrede met jouself en jou lewe; rustig in My liefde… As jy My as jou “trust” sien, kan Ek jou beskerm en beveilig. Hierdie kamlte, vrede en sekuriteit word ‘n werklikheid wanneer jy een word met My; wanneer ons aan mekaar verbind is… Maar jy wil nie hiervoor “ja” sê nie…? Jy wil nie hiertoe toestem nie… En Ek kan jou nie dwing nie, want jy het die vryheid om te kies…”

Do two things:

  1. Write down all the things that hold you back from making peace with yourself and living Isaiah 30: 15. Wat keer jou om regtig jouself te wees en om vrede te maak met jouself en jou lewe? Waarvan wil God hê dat jy moet wegstap?
  2. En nou, sonder om jou te laat beïnvloed deur slegte denkpatrone, gewoontes, verdedigingsmeganismes, ontvlugtingsmeganismes, lae selfbeeld, ander mense se opinies, verskonings of rasionaliserings, kyk ‘n slag nugter en realisties na jouself. Wie is jy regtig? Skryf jou drie sterkste punte en jou drie swakste punte neer – en gaan deel dit met iemand wat jou baie goed ken.

Filippense 4:13

Luister met nuwe ore na hierdie teks: “Ek is tot alles in staat deur Hom wat my krag gee”

2 Timoteus 1:7

“Die Gees wat God ons gegee het, maak ons immers nie lafhartig nie, maar vul ons met krag en liefde en selfbeheersing”

Gáán nou en dóén wat jy moet doen, stap weg van alles wat jou afbreek en minder maak en keer terug na God toe. Neem die uitnodiging van Jes. 30: 15 aan! Hou op om bang te wees! Sê “ja” vir die groot God wat by jou pleit…

No comments:

Post a Comment