Tuesday, March 3, 2015

Markus 1: 16-20 Leer leef – saam met Jesus

Markus 1: 16-20
Leer leef – saam met Jesus

Ek het onlangs met iemand gesels wat ‘n tyd terug tydelik in die noorde van ons land gaan werk het. Hy vertel toe hoe geskok hy was om te ontdek dat jy niks daar kan doen sonder om ‘n bribe te betaal nie. As jy enigiets gedoen wil kry, moet jy betaal. Aan die een kant is dit moeilik as ‘n Christen wat die regte ding wil doen, maar daar is ook die ander kant van gelowiges wat daaraan deelneem sonder om te blik of te bloos. Miskien was jy ookal in so ‘n situasie.

Miskien het jy ook al te doene gehad met mense wat saam met jou werk – mense wat jy weet gelowiges is, maar hulle praat lelik, hulle behandel mense sleg en sonder respek.

Of dalk is dit mense wat gelowig is, maar oneties en oneerlik optree.

Dalk is jy iemand wat sukkel om te leef as gelowige – jy weet wat dit beteken om as gelowige te leef – jy ken die beginsels wat die Bybel van ons vra, maar jy sukkel om dit uit te leef. Jy sukkel om iemand te vergewe, om ander mense te help, met jou taalgebruik, eerlik te wees – wat dit ookal mag wees.

Dalk is jy iemand wat graag saam met Jesus wil leef, maar jy sukkel, want jou lewe is net te besig, jy sukkel om kop bo water te hou met werk en kinders en om elke dag te oorleef.

As mens hierdie goed beleef dan is dit baie maklik om ontnugter te raak met geloof en Jesus en die Bybel en kerk.

Dis soos wanneer jou buurman ‘n nuwe kar koop, maar die kar gee net probleme. Dan is dit maklik om te dink da thy ‘n swak kar gekoop het – ‘n kat in die sak. Maar dank om jy agter dat hy soms water in die petroltenk gooi om petrol te spaar. Dan besef jy die probleem lê nie by die motor nie, dit lê op ‘n ander plek.  

As ons teleurstellings met die Christelike lewe, en met ander Christene en met onsself beleef, dan moet ons nie die fout gaan soek by Jesus en die Christelike geloof nie. Daar is immers genoeg voorbeelde waar die Christelike geloof baie goed gewerk het.
Ons moet eerder die fout by onsself gaan soek. Sien, ons kan mense wees wat glo, sonder om dissipels te wees. Dis hoekom jy mense kry wat sê hulle is christene en dit bely, maar lewe wys iets anders. Dis hoekom ons sukkel om die christelike lewe te leef. Want, ons kan vir ewig Christene wees, sonder om ooit ‘n dissipel te word.
“we lost what discipleship means. We have a Christianity without discipleship.” (Dallas Willard)
En dan is dit ook nie lank voordat ons vir Christus ook verloor nie.

Wat is ‘n dissipel?
Markus 1: 17 help ons hiermee – dit gee vir ons 5 elemente van dissipelskap. Ek wil vanoggend net om 1 fokus, maar kom ek noem net gou eers die 5.
•             “Kom hier” – Alles begin met ‘n uitnodiging van Jesus se kant af. Hy nooi ons uit om saam met Hom te kom. Ons is mos geneig om dit anders om te doen. Ons wil aangaan met ons lewe en verwag van Jesus om saam met ons te kom. Ons noem dit ‘n verbruikersgodsdiens – dit gaan oor wat ek daaruit kan kry.
•             “Kom saam” – dissipelskap is ‘n reis. Dis nie ‘n blitskursus en quickfixes nie. Moeilike tye is deel daarvan.
•             “Saam met my” – dissipelskap is ‘n verhouding. Dis ‘n pad wat ons loop saam met Jesus.
•             “Ek sal julle maak” – dissipels is mense wat deur Jesus verander word.
•             “Vissers van mense” – diens aan ander mense. Dissipels lewer diens aan ander mense.

Dus: ‘n dissipel is iemand wat besluit het om saam met Jesus te lewe, wat by Hom leer, deur Hom verander word en diens lewer aan hulle naaste.

Ek wil vanoggend net op een aspek fokus – “saam met My” – om te leer leef saam met Jesus.
Dis waaroor dit gaan in dissipelskap. Dis om op ‘n lewensreis saam met Jesus te gaan. Om te leer om my hele lewe saam met Hom te leef. Dit beteken ons leef in ‘n verhouding met Jesus en daar moet kommunikasie met Hom wees.
Dis moeiliker vir ons vandag, want Jesus is mos nie meer hier by ons dat sodat ons kan kyk na wat Hy doen en luister na wat Hy sê nie. Dis waar daai eerste dissipels die voorsprong gehad het. Hulle kon eerstehands by Hom leer. Ons is nie so bevoorreg nie. Tog is Hy nie net weg nie, Hy is op ‘n nuwe manier by ons teenwoordig – met Sy Gees en hy wil nog steeds vir ons leer wat dit beteken om saam met Hom te lewe.

Wat beteken dit prakties vir ons vandag?

Om saam met Jesus te leef beteken dat ons ons lewens anders moet inrig.
Dis soos my en Jalize se verhouding. Die dag toe ons getroud is, moes ek my hele lewe anders inrig. Ek kon nie meer met my plek en tyd maak wat ek nou nie. Daar was nou iemand anders wat e kook in ag moes neem. Ek moes my lewe anders inrig. Om met Jesus te leef, beteken dieselfde.
JP Versteeg praat van die verskil tussen loop en wandel. Loop is om so vinnig as moontlik van punt A na B te gaan. Dis gefokus. Dis mos hoe ons kultuur is. Ons is hardlopende en jaagende mense. Om moet weer leer wat dit beteken om te wandel. Om nou en dan te stop en te rus saam met God. Dis iets wat Jesus gereeld gedoen het.
Henri Nouwen het gesê: Ons rig ons lewens anders in “to create space for God”…To become attentive to the small voice and willing to respond when we hear it”.
Rig jou lewe so in dat daar ook plek is vir God. Stop en rus so nou en dan.

Om by Jesus te leer moet ons oop en leerbaar wees.
Die eerste dissipels is vir ons ‘n voorbeeld. Hulle is bereid om Jesus te volg sonder dat hulle weet wat voorlê. Hulle was oop vir Jesus en vir dit wat voorlê. Jesus wil ons beter maak, hy wil ons leer en empower. Maar ons moet oop wees daarvoor – ons moet Hom ‘n kans gee om in ons lewens te werk.

Om by Jesus te leer moet ons na Hom luister.
Teresa van Avila het gesê: “God is alive all day, living both around me and inside me, speaking in a still small voice and in other ways I may not even recognize. God is not really silent, we are deaf”
Vir ons verhouding met God is dit ontsettend belangrik om na Hom te leer luister. Om sensitief te wees vir sy stem. Ons gaan dit net regkry as ons ons lewe anders inrig, as ons leer om te wandel en te stop en as ons oop en leerbaar is.

Hoe luister ons na God?

Ons hoor vir God in die Bybel:
Ons lees mos die Bybel haastig, met ons verstand om kennis en informasie te kry. Ons moet ‘n slag weer die Bybel met ons harte lees. Rustig en wagtend en in nederigheid, sodat ons regtig kan hoor wat God vir ons wil sê. Daarom is hierdie manier waarop ons die Bybel lees tydens hierdie 40 dae kursus so belangrik – dit wil vir ons leer om weer die Bybel te lees op ‘n manier waarop ons vir God hoor.

Ons hoor vir God in ons lewe.
“God is in everything that happens to you, therefore, react to everything that happens to you as if God is in there.” (H Richard Niebuhr)
God is heeltyd aan die werk in ons lewe. Ons moet lewe asof ons dit glo.

Ons hoor vir God in die lewe van die gemeente, in die erediens
Hier waar ons saamkom om te sing, te bid en te luister – hier hoor ons vir God.

Ons hoor vir God in die lewe en woorde van medegelowiges.
In vanoggend se teks sien ons dat Jesus roep sy dissipels in groepe van twee. Dis heeltyd so in sy bediening – hy roep altyd mense en hy stuur hulle altyd uit in groepe van twee of meer. Mens kan nie gelowig wees op jou eie nie. Ons het mekaat nodig.

Ons hoor vir God in ons gemeenskap
As daar mooi goed gebeur in ons gemeenskap – dan vier ons dit saam met God. As daar nood in ons gemeenskap is – dan roep God ons om daarby betrokke te raak. As daar verskillende mense in ons gemeenskap is – dan roep hy ons dalk om grense oor te steek.

Ons hoor God in die vreemdeling wat ons pad kruis
God stuur mense oor ons pad. En Hy werk dikwels deur mense van wie ons dit die minste verwag. Ons moet oop wees daarvoor – ons moenie ons afsluit daarvoor nie.

Paar beginsels om God te hoor.  Ek gaan net ‘n paar quotes vir julle lees.

“One of the great barriers to authentic listening to the “still, small voice” is our Western mindset that prayer must have some immediate, tangible result, as if God were “the God of the machine.”

“If you do not have clear instructions from God in a matter, pray and wait.  Learn patience.

“Depend on God’s timing. Don’t get in a hurry. He may be withholding directions to cause you to seek Him more intently.”

“Don’t skip over the relationship to get on with the doing.”

“God is more interested in a love relationship with you than He is in what you can do for Him.”

“We have the tendency to leave the relationship and take things into our own hands.”

Hoe leer ons luister na Jesus?
Deur dit te oefen. Net 40% mense wat by ‘n gym aansluit gaan oefen gereeld. Jy gaan net resultate sien as jy oefen. Dieselfde met luister na Jesus – jy moet dit oefen totdat dit ‘n gewoonte word.


Soos Henri Nouwen gesê het: “The more we train ourselves to spend time with God and Him alone, the more we will discover that God is with us at all times and in all places”

1 comment:

  1. Die woorde het vanaand vir my die wereld beteken.

    Dankie daarvoor.

    ReplyDelete